Translate

poniedziałek, 28 października 2013

Ukryty za chmurami

Witajcie moi drodzy!

Cieszy mnie niezmiernie fakt, że czytacie :D. To dla początkującego bloggera bardzo ważne. 
Tyle tytułem wstępu.

Co do tytułu nawiązuje nie do czego innego, tylko do mojej następnej (w kolejności aktywnego słuchania) płyty-kasety "Obscured by clouds"

W przypadku tej płyty dla mnie nie była aż tak ważna muzyka tylko moje skojarzenia i rozmyślania na płaszczyźnie duchowej dotyczące tytułowego Ukrytego za chmurami


Źródło : http://pinkfloydarchives.com/

 

Sama muzyka jest soundtrackiem do filmu "La Vallée"(który obejrzałem mając 34 lata)
Pierwszy utwór powala mnie na kolana, swoje też  robi tytuł i okładka.
  
Dużo mógłbym powiedzieć. Poszukiwanie celu w życiu i zwątpienia w istnienie kogoś kto zajmuje się tym całym bałaganem na ziemii.  Cała płyta dla mnie była poszukiwaniem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania dotyczące wszechświata. Płyta, okładka, tytuł....
Jest to zupełnie inna płyta niż Wish You Were Here, Animals czy Dark Side. Tu nie słyszę genialnych efektów muzycznych słyszę lub chcę słyszeć przekaz związany ze swoją duchową stroną
 
Sam sobie wmówiłem, że ta płyta jest właśnie o tym. 
Nie wiem czy umiałbym teraz jej posłuchać właśnie bez tych moich skojarzeń sprzed 20 lat....



Stworzyłem parę własnych utworów pod wpływem właśnie tej płyty. Chciałbym Wam przedstawić :
 


Zone Clouds  około 1994 r

Jeśli znudzi ci się monotonia życia
Jeśli denerwuje cię codzienność
Jeśli nie wiesz co chcesz z życiem zrobić
Jeśli masz wszystkiego dosyć
Bądź chmurą wędrowcem pchaną przez wiatr
Bądź chmurą bez potrzeb i kompleksów
Bądź chmurą nieprzeniknioną , z której zaraz spadnie grad
Bądź chmurą która zaraz przestanie istnieć…

                                                                      Piotr Marchewa


Układanka  (26.09.1994)


Stworzyłeś świat pełen miłości, ciepła,
bezpieczeństwa i wzajemnego zrozumienia
Stworzyłeś też tą nie pasującą część
do skomplikowanej układanki
Ukryłeś się gdzieś za chmurami
I patrzysz czy umiemy podołać wezwaniu
jakim jest zazdrość, nienawiść, pycha i obłuda
To obraz końca XX wieku, to pytanie o przyszłość
w tym coraz okrutniejszym świecie

                                  
                                               Piotr Marchewa


I żeby nie było Wam tak smutno
humor z zeszytów 


 


 ps. piszcie co sądzicie o moich wierszach, postach i logach . 

Z Floydowskim pozdrowieniem Piotrek

2 komentarze: